Pressemelding: År i gjennomgang: Healthline Networks presenterer topp 10 helseøk på web og mobil

Private problemer Top mobile søk med Chlamydia som nummer én spørring; Kreft og diabetes Top Websøk; Sykdommer søkt etter fem ganger mer enn symptomer

SAN FRANCISCO-DEC. 14, 2011-Healthline Networks, den ledende leverandøren av helseøk og informasjonstjenester, lanserte i dag de mest søkte helsevilkårene på Healthline HealthWeb i 2011, og avslørte at folk som bruker stasjonære og bærbare datamaskiner, søker etter mer alvorlige forhold, som diabetes og kreft. Selskapet fant også at forbrukerne vendte seg til mobile enheter for å søke etter private problemer, som for eksempel seksuelt overførbare sykdommer og psykiske helseforhold.

Hver måned bruker 100 millioner forbrukere Healthline og dets HealthWeb partnere for å søke etter medisinsk nøyaktig helseinformasjon. Healthline's medisinsk styrte søketeknologi brukes til ledende helseinformasjonsdestinasjoner, inkludert Yahoo! Helse, AARP, Sharecare, United Health, Aetna og mange flere. Og på disse pålitelige nettstedene har forbrukerne tilgang til Healthlines ekstra verktøy, for eksempel dybdevideoer, 3-D animasjoner, læringssentre og velværeguider som illustrerer mange av de beste nettsøkene på en mer meningsfylt måte.

"Forbrukerne blir tydeligvis mer sofistikerte om hvordan man finner den mest relevante, klarerte informasjonen når de tar kontroll over helsen deres," sa West Shell, leder og administrerende direktør i Healthline Networks. "Våre data belyser de ulike måtene folk ser på informasjon på tvers av pasientbanen. På skrivebord og bærbare datamaskiner søker forbrukerne etter kompliserte problemer og ofte får tilgang til rike visuelle medier for å bli mer utdannet om en tilstand. for forhold som er svært private i naturen og søker raskt svar. "

Healthline's semantiske helsetjenester taksonomi gir ikke bare innblikk i spesifikke spørsmål, det klassifiserer og kan aggregere søkevolum ved semantisk type sykdom, symptom, rusmiddelbehandling, behandling og mer. Ser på søketyper etter semantisk kategori, forbrukere søker ofte etter sykdommer; Gjennomsnittlig sykdom er søkt etter en hastighet på fem ganger høyere enn symptomene, ni ganger høyere enn mat og 13 ganger høyere for et merkenavn.

Healthline's 2011 søkedata viser også unike brukeradferd når det gjelder å søke etter helseinformasjon via nettet eller mobile enheter. Samlet resultat inkluderer:

1. Kreft
  2. diabetes
  3. Symptom
  4. Smerte
  5. Vekt
  6. Infeksjon
  7. Virus
  8. Kosthold
  9. Thyroid
  10. Sove

Når forbrukerne søker etter helseinformasjon på nettet:

• August hadde den høyeste frekvensen av helse-relatert web trafikk og søk generelt.
  • Den største spissen av søkeaktivitet var mellom 12-12 februar. På denne tiden ble Avastin, behandling av brystkreft, trukket fra bruk av FDA, og 2012-budsjettet for helsetjenester ble diskutert av president Barack Obama.
  • Personlig helse er opptatt i begynnelsen av uken, og faller dramatisk i helgene. Stasjonære og bærbare brukere søker etter helseinformasjon mest på mandag, og minst på lørdag.
  • Forbrukerne dykker inn i helseproblemer etter arbeidsdagen: Websøk utføres også om natten, mellom 8-9 p.m.

Topp Mobile Search Data

Søk på mobilenheter har en tendens til å være om private forhold, med mange av de ledende søkene relatert til seksuelt overførbare sykdommer, psykisk helse og andre sensitive emner.

1. Chlamydia
  2. Bipolar lidelse
  3. Depresjon
  4. Røyking / slutte å røyke
  5. herpes
  6. gikt
  7. skabb
  8. Multippel sklerose
  9. Svangerskap
  10. Vitamin A

Når forbrukerne søker etter helseinformasjon på sine mobile enheter:

• Mars hadde den høyeste frekvensen av mobil trafikk og søk.
  • Mobiltrafikk spikket mellom 30. mars - 1. april, da to viktige helsemessige nyhetsartikler brøt: tilbakekallingen av Tylenol 8 Hour Extended Release Caplets og den voksende bekymringen for stråling fra Japans kjernefysiske kraftverk som skyldes det katastrofale jordskjelvet.
  • Lørdager er ikke dagen for helsesøk, selv på mobilen, da helgen rangerer lavest i søkevolum. De fleste mobile helseundersøkelser finner sted midt i uken, med onsdag som topp.
  • De fleste søk på mobilenheter er - ligner på nettsøk - utført om natten mellom kl. 9-11.

Om Healthline Networks

Healthline Networks er den raskest voksende leverandøren av intelligente helsetjenester, som gjør det mulig for 100 millioner forbrukere i måneden å gi mer trygg, informert helsevesenets beslutninger. Selskapets proprietære forbrukerhelsetjenestens taksonomi, den største av sitt slag, har en rekke omfattende søk på helse, innhold og reklame. Kombinere avansert søketeknologi med dyp medisinsk ekspertise, Healthline-partnere med et nettverk mer enn 50 klarerte destinasjonssteder som inkluderer utgivere, portaler, søkemotorer, arbeidsgivere og helseplaner. Hovedsekret i San Francisco og rangert som nummer 54 i Deloitte's 2010 Technology Fast 500, støttes Healthline av Aetna, GE / NBC Peacock Fund, Investor Growth Capital, Kaiser Permanente, Reed Elsevier Ventures, US News & World Report og VantagePoint Venture Partners. For mer informasjon, besøk Healthline.com.