Pressemelding: Healthline utvider eksklusiv rett til å selge reklame på Drugs.com

Healthline å utvikle og levere strategiske sponsede innholdsprogrammer i tillegg til å selge målrettede forbrukerannonsekampanjer

San Francisco-29 april 2014- Healthline kunngjorde i dag at det har inngått en avtale om å utvide sin eksklusiv rett til å selge direkte til forbruker (DTC) og annen forbrukerfokusert reklame på vegne av Drugs.com, det ledende behandlingsstedet på nettet. Med utvidelsen av denne avtalen vil Drugs.com fortsette å forankre Healthlines sett med ledende helsepersonellwebsteder, som sammen med Healthline.com har en rekkevidde på mer enn 70 millioner unike besøkende hver måned, en av de største helseinformasjonsnettene i USA ifølge comScore.

"Drugs.com er år etter år den mest besøkte og pålitelige kilden til behandlingsinformasjon på nettet, sier David Kopp, daglig leder og konserndirektør for Healthline Media Group. "Det er en ære å forbli i sitt selskap og for å bidra til å koble verdens mest kjente helsevesenets merkevarer med presis nøyaktighet til millioner av forbrukere som søker relevant stoffinformasjon på Drugs.com."

I tillegg til å selge målrettede forbrukerannonsekampanjer og arbeide for å tjene penger på Drugs.com, raskt voksende mobilmålgruppe, vil Healthline utvikle og levere tilpassede sponsede multimedieinnholdskampanjer.

"Tusenvis av millioner forbrukere går til Drugs.com hver måned for å hjelpe dem med å navigere ofte med komplekse behandlingshensyn," sa Philip Thornton, administrerende direktør for Drugs.com. "Healthline har vært avgjørende for å hjelpe markedsførere forbinder med forbrukere på viktige beslutningspunkter på Drugs.com gjennom en rekke strategier. Vi er glade for å kunne fortsette vår oversikt over å levere imponerende resultater for annonsører. "

Kilde: comScore - Media Metrix, Multi-plattform (mars 2014)

OM HELSEHJELP

San Francisco-baserte Healthline er en ledende leverandør av intelligente helseinformasjons- og teknologiløsninger, som gjør det mulig for tilbydere og hverdagslige mennesker å gi mer trygg, informert helsetjenester. Selskapets proprietære semantiske helse-taksonomiplattform har en rekke markedsførings-, helsevesen, data-mining og innholdsløsninger for globale bedrifter og annonsører. Healthline er et Deloitte Technology Fast 500-selskap de siste fire årene. For mer bedriftsinformasjon, besøk corp.healthline.com

OM DRUGS.COM

Drugs.com er den største og mest omfattende medisininformasjonsressursen på nettet med mer enn 15 millioner unike besøkende per måned (comScore, Multiplattform Mar 2014). Ved hjelp av gratis, uavhengig, peer-reviewed, objektiv og oppdatert stoffinformasjon på både forbruker- og profesjonell nivå, tillater Drugs.com pasienter og omsorgspersoner å ta ansvar for helsen og være mer informert enn noen gang før. Nettstedet inneholder også mange interaktive verktøy for å hjelpe forbrukere og helsepersonell som sin banebrytende Pill Identification Wizard, Mednotes-Personal Medical Records (PMR), Drugs Interaction Checker, Support Groups og iPhone, iPad, og Android mobile applikasjoner.